Fitnes butik-šta je to

Sadržaj teksta

Fitnes butik je u principu mali klub ili studio (oko 80 m² pa naviše) koji se fokusira na grupne treninge i specijalizovan je za jednu ili dve vrste programa.

autor: Refit Kamberović, generalni direktor Asocijacije nemačkih fitnes i zdravstvenih centara  – DSSV


O fitnes buticima u Srbiji i regionu se još uvek malo zna. Pa ipak, u Evropi i naročito u SAD oni već uveliko doživljavaju ekspanziju i beleže neverovatan trend popularnosti kod rekreativaca. Istraživanje koja je sprovela IHRSA međunarodna organizacija zdravstvenih, reket i sportskih klubova (IHRSA  International Health, Racquet & Sportsclub Association) pokazuje da je čak 42% Amerikanaca koji aktivno vežbaju član nekog fitnes butika.

Life style koncept

O čemu se, zapravo, radi? Fitnes butik je u principu mali klub ili studio (oko 80 m² pa naviše) koji se fokusira na grupne treninge i specijalizovan je za jednu ili dve vrste programa. Butici mogu obuhvatati čitav niz programa: od HIIT (intervalni trening visokog inteziteta), preko dance fitnessa, cycling, barre treninga, boot campa, do funkcionalnog treninga i krosfita…

Fitnes butik karakteriše moderan izgled, jedinstven pristup treningu, upotreba tehnologije, naplata po treningu, a ne mesečno, kao i mnoštvo drugih stvari koje odstupaju od politike klasičnih „all service” klubova. Dosadašnji trend njihovog razvoja je pokazao da

FITNES BUTIK ne nudI samo usluge treninga, već svojim članovima pruža čitav life style koncept.

SoulCycle, Physique 57, PureBarre, Barrys Bootcamp, YogaWorks, Flywheel i drugi samo su neki od fitness butika koji se šire nezadrživom brzinom.

Posetioci fitness butika su u najvećoj meri pripadnici generacije tzv. “milenijalaca” – rođenih od osamdesetih godina prošlog veka do prvih godina dvehiljaditih. To su ljudi koji su dobro informisani o pitanjima zdravlja i wellnessa, bliska im je savremena tehnologija i upotreba društvenih mreža i u mogućnosti su da plate potrebni iznos da bi uživali u ovoj vrsti iskustva. Inač, pomama za „zdravim“ životnim stilovima koju forsiraju globalni mediji, dovela je do toga da je vežbanje postalo trendi i prihvatljiv model ponašanja, pa se ljudi lakše odlučuju da za vežbanje u fitnes buticima izdvoje veće sume novca. Ovo ponašanje neki zovu i “prihvatljivim luksuzom”, odnosno činjenicom da ljudi lakše troše novac za stvari koje se, iako skupe, poklapaju sa njihovim životnim stavovima.

Tehnologija i društvene mreže

Tehnologija i društvene mreže su vrlo značajni za uspeh ovih studija: od načina oglašavanja, preko online sistema za prijavu pomoću kojih se rezerviše dan, čas, pa čak i mesto u sali, do savremenog ozvučenja najnovije generacije i osvetljenja . Na društvenim mrežama klubovi su svoje članove privlačili i zadržavali time što su im nudili ne samo treninge, već čitav life style koncept koji je pored vežbanja obuhvatio izmedju ostalog i brendiranu garderobu za treninge, programe ishrane i stvaranje jedinstvne vežbačke zajednice.

Osećanje pripadnosti zajednici je upravo jedan od ključnih faktora fitnes butika i njihova filozofija. Fitnes butici nisu samo prostori za vežbanje, već i mesto gde se viđate sa prijateljima, upoznajete nove ljude i zabavljate se. U grupi je sve lakše. Kada oko vas imate ljude i trenere koji vas hrabre i podstiču da izdržite, nijedan napor nije pretežak. Imajući ovo u vidu, članovi ovih klubova smatraju da im ovakav rad i atmosfera omogućavaju postizanje bržih i boljih rezultata.

Zato je doživljaj koji fitnes butik pruža zabavan, trendi, a istovremeno intiman. U tu svrhu, prostor u kome se fitnes butik nalazi, je moderno dizajniran i opremljen. Od boje zidova, neophodnog nameštaja i rekvizita, pa do osvetljenja i muzike – sve je podredjeno ugodjaju klijenta. Neki fitnes butici osim mogućnosti da sami vežbači kreiraju svoje muzičke play liste, imaju svoje di-džejeve koji muziku puštaju uživo. Takođe, moderno osvetljenje poput onog u diskotekama i noćnim klubovima ili vežbanje uz sveće usmereno je da se doživljaj pojača. Klubovi povremeno angažuju i poznate ličnosti, npr. glumce, koji vode trening i tako dodatno privlače vežbače.

Plaćanje po treningu

U fitnes buticima članarina se naplaćuje po treningu, a ne mesečno ili godišnje kao u klasičnim fitnes klubovima. Ne retko se dešava da članovi napuštaju klubove jer imaju osećaj da ne iskoriste ono što plate, pa je zato filozofija ovih klubova “plati ono što koristiš i kada ga koristiš“. Pri tome, članarina nije ni malo niska – onoliko koliko bi platili mesečnu članarinu u klasičnim fitnes klubovima, u fitnes butiku platićete za jedan trening!  To svakako paradoksalno zvuči, imajući u vidu da specijalizovani fitnes klubovi imaju manje troškove za zakup prostora (jer se nalaze na prostoru do 80 m2), manje investicije u opremu i ostale troškove koje „all service“ fitnes klubovi imaju, ali to ne umanjuje njihovu sve veću popularnost. Naročito „preko bare“, u SAD i u Evropi. U Srbiji još uvek ovaj trend nije prisutan. Sporadično možemo govoriti o postojanju klubova koji nalikuju fitnes buticima, ali se njihova ekspanzija tek očekuje. Važno je videti sebe u tom procesu i pretnju pretvoriti u priliku.

 Fitnes butik, apsolutni hit u Americi

U Americi klasični klubovi seuveliko prilagodjavaju ovom trendu. Broj ljudi koji posećuje ovu vrstu specijalizovanih klubova se udvostručio, a o raširenosti ovog fenomena svedoči i činjenica da je SoulCycle, najveći “indoor cycling” lanac u SAD u poslednje tri godine narastao sa 12 klubova u dve države na 60 studija u osam država.Takodje, Purre bare, jedan od najvećih lanaca koji iznajmljuje svoju franšizu, ima 375 klubova širom SAD.

Belfis 2018

Od 12. do 14. oktobra u Begradu u hali 3 Beogradskog sajma

BELFIS – Najveći regionalni sajam fitnesa, velnesa i zdravlja

U Beogradu će se od 12. do 14. oktobra održati najveći regionalni sajam fitnesa, velnesa i zdravlja BELFIS, u hali 3 Beogradskog sajma. Pokrovitelji ovog drugog po redu sajma su Ministarstvo omladine i sporta Republike Srbije i Savez za rekreaciju i fitnes Srbije.

Tokom tri sajamska dana, sportisti i rekreativci, imaće priliku da se upoznaju sa različitim segmentima rekreacije i fitnesa – od sportske opreme, fitnes rekvizita, preko suplementacije i programa ishrane do edukativnih sadržaja i radionica vrhunskih stručnjaka. Na BELFI-su je organizovano više od 60 aktivacija uživo na tri bine, takmičenje u powerliftingu, bodibildingu i fitnesu za decu, prezentacije brojnih fitness programa, mešovite borilačke veštine, aktivnosti za najmladje, kao i VIII Evropski fitness kongres.

Na prostoru od pet hiljada kvadrata okupiće se izlagači iz Srbije, Crne Gore, Nemačke, Italije i drugih zemalja iz okruženja, a očekuje se i dolazak oko deset hiljada posetilaca iz zemlje i regiona. Više informacija o sajmu možete naći na sajtu: www.belfis.rs.

NAJNOVIJI TEKSTOVI
Mycoseb-baner-300x300px
Mycoseb-baner-300x300px3
INSTA-2-696x696
Tendocilinn_baner_300x600px_ver-2