Jedite zdravo širom sveta

obrok

Sigurno ste imali prilike da probate jela iz stranih kuhinja, kako van zemlje tako u stranim restoranima koji postaju sve popularniji kod nas. Evo nekoliko glavnih smernica o tome kako izgledaju obroci širom sveta i kako da pronađete zdrav način da u njima uživate.


FRANCUSKA

Jedna od najcenjenijih kuhinja u svetu. Francuzi obožavaju sireve i supe, poznata je francuska supa od luka a svako jelo začine čašom odličnog francuskog vina ili čašicom konjaka. Jela su lagana jer se mast i zaprška nikada ne koriste prilikom pripreme već isključivo puter i ulje a višak masnoće se na kraju pripreme obavezno ukljanja iz jela. Kod Francuza obroci predstavljaju prave rituale i vreme za druženje i relaksaciju. Kada ste u Francuskoj, uživajte sporo u svakom zalogaju družeći se s prijateljima jer je dokazano da ljudi koji daju sebi više vremena za obrok tako unesu i manje kalorija.

JAPAN

Zdrava hrana uglavnom iz mora i kuhinja koja je na prvom mestu po originalnosti pripreme i uloženom trudu u prezentaciji jela a hrana je zdrava, lagana i niskokalorična. Japanci su s razlogom populacija koja ima najduži životni vek jer se u ishrani koriste isključivo zdrave namirnice a dominiraju pirinač, soja, riba, morski plodovi, povrće i alge. Jela japanske kuhinje se pored toga što su izuzetno zdrava služe u malim porcijama pa ako volite suši slobodno uživajte u svakom zalogaju ne misleći o kalorijama.

KINA

Izuzetno popularna kuhinja širom sveta, osnovna karakteristika je kratka termička obrada povrća i mesa što omogućava da hrana zadrži sve zdrave i hranljive sastojke. Maso je čisto mišićno meso izrezano na tanke trake a začini koji se koriste daju potpunu specifičnost svakom jelu. Pazite se kineskih slatkiša jer su preukusni! Pohovani sladoled je sigurno jedna od najlepših poslastica na svetu ali kao i sa svim slatkišima pazite koliko smete sebi da priuštite.

INDIJA

Indija je zemlja ekstema što važi i za indijsku kuhinju. Hrana je puna začina i raznih vrsta biljaka a najzastupljeniji su kurkuma, kari, đumbir i kardamom. Ovakva hrana je puna antioksidanasa a izuzetno je punog ukusa pa iako vam se prvi put učini prejaka samo treba pronaći pravu meru i začine koji su odgovarajući našem ukusu.

GRČKA

Prava mediteranska dijeta koja dokazano smanjuje rizik za razvoj kardiovaskularnih bolesti i kancera. Kuhinja se zasniva na voću i povrću, a osnovni zdravi principi su više sira nego mleka i više ribe nego mesa, sve dobro natopljeno maslinovim uljem koje je izvor korisnih masti. Obrok obavezno začinite nekim od domaćih grčkih vina pridržavajući se principa jedna čaša za žene i dve čaše za muškarce.

NORVEŠKA

Ako određenu vrstu hranu ostavite da određeno vreme stoji u vodi, soli ili određenim začinima sastav i ukus hrane će se promeniti. Ovaj proces zove se fermentacija a fermentirana hrana je odličan izvor probiotika. Različite kulture širom sveta fermentuju voće, povrće, mleko i meso dok se u Norveškoj fermentuje pastrmka tokom gotovo godinu dana i služi se sveža. Obroci su “puni zdravlja” ali mogu biti nezgodni za stomak ako niste navikli na ovu vrstu hrane pa obavezno obrok počnite povrćem i hlebom.

KOREJA

U Koreji vas može začuditi kada vam nakon što ste poručili obrok neobičnog naziva u restoranu konobar donese deset tanjira na kojima se nalaze i svinjsko meso, i povrće iz turšije, supa, knedle, kiseli kupus, jaja i riba i to sve u okviru jednog obroka. Prednost ovakve ishrane je što ćete uneti raznovrsne nutrijente ali pazite da se ne zanesete i ne pojedete previše.

ŠVEDSKA

Odlično pravilo svake dobre dijete je da pazite na unos ugljenih hidrata ali nisu svi ugljeni hidrati isti. Ražani hled od celog zrna koji je široko zastupljen u švedskoj kuhinji, spada u zdrave ugljene hidrate. S obzirom na količinu vlakana koja se u ovom hlebu nalaze, prilikom unosa ove namirnice ne dolazi do naglog porasta nivoa šećera u krvi kao što je slučaj sa unosom belog hleba a digestija i motilitet creva su poboljšani pa nećete imati problema za opstipacijom. Savršena kuhinja za sve koji ne mogu da se odreknu hleba u ishrani.