Četiri jednostavne tehnike za borbu protiv stresa

protiv stresa

Da li se ujutru budite pod stresom od dana koji je pred Vama? Ne znate kako da se izborite sa stresom koji se nakuplja mesecima a svaki dan Vas dočeka još neka nova stresna situacija?

Ne brinite, naučnici su došli do lakog načina za borbu protiv stresa.


Pored toga što se zbog stresa osećate loše stres negativno utiče i na Vaše zdravstveno stanje. „Stres ne samo da čini da se emotivno osećamo loše,“ kaže dr Jay Winner, autor knjige „Take the Stress Out of Your Life“ („Izbacite stres iz svog života“) i direktor programa Upravljanje stresom na Sansum klinici u Santa Barbari, SAD „već izuzetno može pogoršati naše zdravstveno stanje.“

Rezultati brojnih naučnih studija pokazuju vezu zdravstvenih problema sa stresom. Pokazano je da stres ubrzava progresiju i povećava rizik od gojaznosti, srčanih bolesti, Alchajmerove bolesti, dijabetesa, depresije, gastrointestinalnih problema i astme.

Ako se i dalje pitate kako to stres može da slomi naše telo kad se stres nalazi samo u glavi evo odgovora:

„Stres nije samo osećanje i nije samo u našoj glavi!“ prema rečima dr Winner-a, „Kada ste pod stresom Vaše telo reaguje tako što dolazi do skupljanja krvnih sudova, rastu krvni pritisak i puls, dah se ubzava a krvotok je pun hormonima kao što su kortizol i adrenalin.“

Ali pre nego što se previše zabrinete oko toga, evo i dobrih vesti:

Prateći nekoliko jednostavnih saveta za oslobađanje od stresa možete smanjiti stres i zdravstvene rizike koje stres nosi.

Dr Winner i njegove kolege predstavile su 4 jednostavne tehnike kojima se lako i brzo možete osloboditi stresa:

  1. Dišite duboko. Samo nekoliko minuta dubokog disanja može Vas smiriti i smanjiti reakciju tela na stres. Prednost tehnike dubokog disanja je u tome što je možete primeniti bilo kada i bilo gde. Dr Winner preporučuje još i da dok izdišete vazduh paralelno opuštate određenu grupu mišića a počevši od mišića u vilici (jezik). Sa sledećim izdisajem opustite ramena i tako nadalje kroz celo telo dok ne osetite potpuni mir i opuštanje.

  2. Skoncentrišite se na sadašnji trenutak. Kada ste pod stresom, uglavnom se ili vraćate na neke događaje iz prošlosti ili mislite o budućnosti, brinete o tome šta sledeće uraditi ili žalite za nečim što ste već rekli ili uradili. Kako biste se oslobodili stresa pokušajte da se skoncentišete na trenutak u kome se nalazite i na ono što trenutno radite. „Možete se smiriti tako što ćete se vratiti u sadašnjost,“ kaže dr Winner. „Ako hodate, osetite kako se Vaše noge pomeraju, ako jedete, uživajte u svakom zalogaju i skoncentrišite se na ukuse hrane.“

  3. Sagledajte situaciju iz drugog ugla. Kasnite na posao a upali ste u jutranji špic. Stres je normalna reakcija na ovakvu situaciju ali neće Vam pomoći. Umesto da psujete i udarate po sireni sagledajte stvari iz drugog ugla: To je nekoliko minuta u kojima nemate nikakve obaveze i ne morate ništa da radite već možete da se posvetite sebi i slušate na primer muziku na radiju.

  4. Držite svoje probeme u pravoj perspektivi. Sledeći put kada osetite da ste pod stresom, setite se kako i žasto ste Vi srećan čovek, setite se svih stvari u vezi sa kojima ste zahvalni. „Najveći stres osećamo onda kada smo skoncentrisani na specifičan problem,“ kaže dr Winner. „Tako gubimo pravu perspektivu života i zaboravljamo na stvari koje nas čine srećnim.“ Ovaj metod može biti iznenađujuće dobra tehnika za oslobađanje od stresa.

Pored ove četiri brze tehnike koje Vam mogu pomoći da se oslobodite trenutnog stresa, možete uvesti i neke zdrave navike u život koje Vam mogu pomoći na duže staze, kao što je na primer, redovno vežbanje.

Ljudi koji redovno vežbaju su češće bolje raspoloženi i imaju više energije od ljudi koji ne praktikuju ovaj stil života. Pored toga, poznato je da redovno umereno vežbanje smanjuje rizike za mnoga zdravstvena stanja. Joga i meditacija su izuzetno korisni u upravljanju stresom.

Šta god od ponuđenog izaberete, oduzeće Vam sigurni malo vremena ali isplatiće se višestruko – kratkoročno za poboljšanje raspoloženja svakog dana i dugoročno za poboljšanje zdravstevnog stanja i prevenciju bolesti.

Komentari